• Szkoła promująca zdrowie

31.07.2023

Realizacją działan Szkoła promująca zdrowie, zakończyliśmy konkursem plastycznym "Co słonko widziało w krainie emocji"- konkurs przeznaczony był dla dzieci 5 i 6 letnich.

W tym roku szkolnym większość aktywności ukierunkowałyśmy na wspieraniu dzieci w zakresie rozwoju emocjonalno-społecznego.

Dziękujemy wszystkim dzieciom, które wzięły udział w konkursie.

• Wakacyjne spotkanie ze strażakami grupy Żabki

26.07.2023

Wycieczki do siedziby Straży Pożarnej w Słubicach, stały się już tradycją naszego przedszkola. W środę 26 lipca ze strażakami spotkały się Żabki. Wycieczkę pomogła zorganizować mama Ksawerego. Podczas spotkania dzieci zwiedziły pomieszczenia, mogły przymierzyć hełm strażacki i poznać tajniki pracy strażaków. Przy okazji dzieci utrwaliły numer alarmowy 112 i wykazały się wiedzą na temat pracy strażaków. Po spotkaniu prawie wszystkie dzieci chcą w przyszłości zostać strażakami.

• Lipcowa wycieczka Żabek i Rumianków

25.07.2023

Lipcowa wycieczka Żabek i Rumianków.
            W czwartek (20 lipca) dzieci z dwóch grup udały się na ostatnią wycieczkę w tym roku szkolnym. Było to już czwarte nasze spotkanie w ramach innowacji,,Nauka która poszła w las". Tym razem zajęcia rozpoczęliśmy nietypowo. Joga jest doskonałym sposobem na różnorodną, nie tylko ruchową aktywność z dziećmi. Przekonały się o tym Rumianki, które po raz pierwszy uczestniczyły w takiej aktywności. Dla Żabek zabawy ruchowe z elementami jogi należą już do ulubionych zajęć, co widać w poprawności wykonywanych asan.
            Po zajęciach z jogi, udaliśmy się do miejsca docelowego. Tam dzieci bawiły się przywiezionym z przedszkola sprzętem sportowym. Były zabawy z chustkami animacyjnymi, przeciąganie liny oraz zabawy według pomysłów dzieci. Jednak najwięcej emocji było podczas szukania ,,naszego drzewa".
            ,,Naszego" - ponieważ będąc na poprzednich wycieczkach, zauważaliśmy zmiany w wyglądzie drzewa, łącząc to z aktualną porą roku. Tym razem nie rozpoznaliśmy,,naszego drzewa "- tak się zmieniło!!!
            Wszystkie dzieci były bardzo zadowolone z wycieczki a Rumianki - starszaki żałowały, że to już koniec przygody z przedszkolem.

• Zaczytany ogród przedszkolaka

25.07.2023

Zaczytany Ogród Przedszkolaka

Od maja grupa Żabki realizuje działania z projektu edukacyjnego, którego pomysłodawcą jest Biblioteka Pedagogiczna WOM w Gorzowie Wlkp. Projekt realizowany jest w ramach kampanii społecznej ,, Cała Polska czyta dzieciom ". Zadaniem naszych przedszkolaków jest wykazanie się kreatywnością w realizacji wszystkich proponowanych aktywności.
            W maju i czerwcu dzieci siały i sadziły roślinki. Stworzyliśmy również łąkę. Co tydzień wyznaczany dyżurnych odpowiedzialnych za nasze roślinki. To oni podlewają i opowiadają o swoich obserwacjach. Dzieciom zaproponowaliśmy również,,kocykowe czytanie"- jest to czas na czytanie książek o tematyce przyrodniczej. Dużo zabawy było podczas tworzenia obrazków przyrodniczych i wianków. Przed nami jeszcze  kolejne aktywności. Projekt kończymy w październiku.

• Bajkowy ambaras

04.07.2023

Grupa 20 dzieci przygotowała z koordynarorami projektu przedstawienie teatralne pt. " Bajkowy ambaras". Jest to realizacja projektu "Polsko- niemieckie zabawy na małej scenie". Podczas występów pojawiły się również piosenki w języku niemieckim do których choreaografie ułożyły dzieci.

• Projekt edukacyjny Dookoła Polski- grupa Żabki

Grupa Żabek zakończyła projekt Dookoła Polski. Przedszkolaki odbyły podróż po województwie lubuskim. Wspólnie przemierzaliśmy Bobrowy Szlak (Nowy Młyn), zgłębiając wiedzę przyrodniczą, poszukiwaliśmy "jesiennych skarbów" i obserwowaliśmy naturalne środowisko leśnych zwierząt. Udaliśmy się także na wycieczkę nad rzekę Odrę (graniczącą z Niemcami) - obserwując rzekę i piękno krajobrazu otaczającej okolicy. Razem z przedszkolakami wirtualnie zwiedzaliśmy Muzeum Lubuskie "Spichlerz", mieszczące się w Gorzowie Wlkp.. Poznaliśmy także inne województwa, m.in. dolnośląskie, podkarpackie, małopolskie. Dzięki projektowi przedszkolaki wzbogaciły wiedzę na temat własnego kraju, miast oraz legend z nimi związanych.

• Żabki na sportowo

04.07.2023

27.06.2023r. we wtorkowy poranek do grupy Żabek zawitały mama i siostra Jasia, które to przygotowały dla dzieci sportowe zmagania. Zabki i Dzwoneczki rozpoczęły spotkanie profesjonalną rozgrzewką (przysiady, skłony, trucht), następnie przyszedł czas na główną cześć zajęć. Przedszkolaki mimo lekkiego zmęczenia świetnie sobie poradziły z każdym ćwiczeniem.